★ Radio ★ regia Bobi Pricop

★ Radio ★ regia Bobi Pricop


Gazdă:


Strada Alexandru Ioan Cuza 11, Craiova 200585, Romania

Data și ora:

Despre

𝐕𝐫𝐞𝐚𝐮 𝐬𝐚̆ 𝐯𝐚̆ 𝐚𝐮𝐝. 𝐂𝐞-𝐚𝐯𝐞𝐭̦𝐢 𝐝𝐞 𝐠𝐚̂𝐧𝐝 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐚𝐜𝐞𝐭̦𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭̦𝐚𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚. 𝐀𝐢𝐜𝐢. 𝐋𝐚 𝐑𝐚𝐝𝐢𝐨. 𝐍𝐢𝐠𝐡𝐭 𝐓𝐚𝐥𝐤. 𝐔𝐥𝐭𝐢𝐦𝐚 𝐧𝐨𝐚𝐬𝐭𝐫𝐚̆ 𝐬𝐜𝐚̆𝐩𝐚𝐫𝐞. 𝐎𝐚𝐦𝐞𝐧𝐢𝐢 𝐧𝐮 𝐦𝐚𝐢 𝐬̦𝐭𝐢𝐮 𝐬𝐚̆ 𝐯𝐨𝐫𝐛𝐞𝐬𝐜𝐚̆ 𝐮𝐧𝐢𝐢 𝐜𝐮 𝐚𝐥𝐭̦𝐢𝐢.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
𝐑𝐀𝐃𝐈𝐎
de Eric Bogosian
traducerea: Silvia Năstasie
regia: Bobi Pricop
scenografia: Nikola Toromanov
muzica live: Eduard Gabia
cu: Sorin Leoveanu, Gabriela Baciu, Ștefan Cepoi, Constantin Cicort, Iulia Colan, Ramona Drăgulescu, Romanița Ionescu, Geni Macsim, Alina Mangra, Dragoș Măceșanu, Cătălin-Mihai Miculeasa, Claudiu Mihail, Marian Politic, Tamara Popescu, Angel Rababoc, Vlad Udrescu, Cătălin Vieru.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
𝑴𝒊-𝒂𝒎 𝒑𝒆𝒕𝒓𝒆𝒄𝒖𝒕 𝒄𝒐𝒑𝒊𝒍𝒂𝒓𝒊𝒂 𝒂𝒔𝒄𝒖𝒍𝒕𝒂̂𝒏𝒅𝒖-𝒍 𝒑𝒆 𝑨𝒏𝒅𝒓𝒆𝒊 𝑮𝒉𝒆𝒐𝒓𝒈𝒉𝒆. 𝑨𝒄𝒆𝒍 „𝑺𝒂𝒍𝒖𝒕𝒂𝒓𝒆, 𝒏𝒂𝒕̦𝒊𝒖𝒏𝒆!”, 𝒂𝒖𝒛𝒊𝒕 𝒊̂𝒏 𝒎𝒊𝒆𝒛 𝒅𝒆 𝒏𝒐𝒂𝒑𝒕𝒆 𝒍𝒂 𝒄𝒂̆𝒔̧𝒕𝒊. 𝑴𝒊𝒅𝒏𝒊𝒈𝒉𝒕 𝑲𝒊𝒍𝒍𝒆𝒓 𝒆𝒓𝒂 𝒈𝒆𝒏𝒖𝒍 𝒅𝒆 𝒆𝒎𝒊𝒔𝒊𝒖𝒏𝒆 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒕𝒆 𝒅𝒖𝒄𝒆𝒂 𝒊̂𝒏 𝒕𝒐𝒂𝒕𝒆 𝒅𝒊𝒓𝒆𝒄𝒕̦𝒊𝒊𝒍𝒆, 𝒄𝒖 𝒐 𝒂𝒕𝒎𝒐𝒔𝒇𝒆𝒓𝒂̆ 𝒅𝒆 𝒍𝒊𝒃𝒆𝒓𝒕𝒂𝒕𝒆 𝒂𝒃𝒔𝒐𝒍𝒖𝒕𝒂̆, 𝒔𝒆 𝒑𝒖𝒕𝒆𝒂 𝒔𝒑𝒖𝒏𝒆 𝒄𝒂𝒎 𝒐𝒓𝒊𝒄𝒆. 𝑨𝒔𝒕𝒂 𝒄𝒓𝒆𝒅 𝒄𝒂̆ 𝒆𝒓𝒂 𝒄𝒆𝒍 𝒎𝒂𝒊 𝒇𝒂𝒔𝒄𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕: 𝒏𝒆𝒑𝒓𝒆𝒗𝒂𝒛𝒖𝒕𝒖𝒍 𝒄𝒂̆𝒕𝒓𝒆 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒂𝒄𝒄𝒆𝒍𝒆𝒓𝒂 𝑨𝒏𝒅𝒓𝒆𝒊 𝑮𝒉𝒆𝒐𝒓𝒈𝒉𝒆 𝒄𝒖 𝒎𝒖𝒍𝒕 𝒖𝒎𝒐𝒓 𝒏𝒆𝒈𝒓𝒖, 𝒖𝒏 𝒄𝒊𝒏𝒊𝒔𝒎 𝒕𝒐𝒕𝒂𝒍 𝒉𝒊𝒑𝒏𝒐𝒕𝒊𝒛𝒂𝒏𝒕 𝒔̧𝒊 𝒓𝒆𝒑𝒍𝒊𝒄𝒊 𝒈𝒆𝒏𝒊𝒂𝒍𝒆.
𝑬 𝒖𝒏 𝒑𝒓𝒊𝒗𝒊𝒍𝒆𝒈𝒊𝒖 𝒔𝒂̆ 𝒑𝒐𝒕 𝒓𝒆𝒂𝒅𝒖𝒄𝒆 𝒑𝒆 𝒔𝒄𝒆𝒏𝒂̆ 𝒑𝒖𝒕̦𝒊𝒏 𝒅𝒊𝒏 𝒏𝒐𝒔𝒕𝒂𝒍𝒈𝒊𝒂 𝒂𝒄𝒆𝒍𝒐𝒓 𝒂𝒏𝒊, 𝒂𝒔̧𝒂 𝒄𝒖𝒎 𝒐 𝒑𝒆𝒓𝒄𝒆𝒑 𝒆𝒖, 𝒔𝒂̆ 𝒆𝒙𝒑𝒆𝒓𝒊𝒎𝒆𝒏𝒕𝒆𝒛 𝒄𝒖 𝒇𝒆𝒍𝒖𝒍 𝒊̂𝒏 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒅𝒐𝒂𝒓 𝒐 𝒗𝒐𝒄𝒆 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒑𝒂̆𝒕𝒓𝒖𝒏𝒅𝒆 𝒑𝒓𝒊𝒏 𝒊̂𝒏𝒕𝒖𝒏𝒆𝒓𝒊𝒄 𝒊̂𝒏 𝒎𝒊𝒏𝒕𝒆𝒂 𝒕𝒂 𝒅𝒆𝒗𝒊𝒏𝒆 𝒔𝒑𝒆𝒄𝒕𝒂𝒄𝒐𝒍. 𝑴𝒊 𝒔-𝒂 𝒑𝒂̆𝒓𝒖𝒕 𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒗𝒐𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒎𝒊𝒏𝒖𝒏𝒂𝒕𝒂̆, 𝒂𝒄𝒆𝒂𝒔𝒕𝒂 𝒅𝒆 𝒂 𝒈𝒂̆𝒔𝒊 𝒅𝒊𝒏𝒂𝒎𝒊𝒔𝒎𝒖𝒍 𝒔̧𝒊 𝒄𝒐𝒏𝒇𝒊𝒍𝒄𝒕𝒖𝒍 𝒊̂𝒏 𝒊̂𝒏𝒕𝒂̂𝒍𝒏𝒊𝒓𝒆𝒂 𝒅𝒊𝒏𝒕𝒓𝒆 𝒗𝒐𝒄𝒊. 𝑴𝒊-𝒂𝒎 𝒅𝒐𝒓𝒊𝒕 𝒄𝒂 𝒂𝒄𝒆𝒔𝒕 𝒔𝒑𝒂𝒕̦𝒊𝒖 𝒔𝒐𝒏𝒐𝒓 𝒔𝒂̆ 𝒅𝒆𝒗𝒊𝒏𝒂̆ 𝒄𝒂̂𝒕 𝒔𝒆 𝒑𝒐𝒂𝒕𝒆 𝒅𝒆 𝒄𝒐𝒏𝒄𝒓𝒆𝒕. 𝑨𝒔̧𝒂 𝒄𝒂̆ 𝒑𝒆 𝒔𝒄𝒆𝒏𝒂̆ 𝒏𝒖 𝒔𝒆 𝒊̂𝒏𝒕𝒂𝒎𝒑𝒍𝒂̆ 𝒑𝒓𝒆𝒂 𝒎𝒖𝒍𝒕𝒆 𝒂𝒄𝒕̦𝒊𝒖𝒏𝒊, 𝒄𝒖𝒎 𝒔𝒖𝒏𝒕𝒆𝒎 𝒐𝒃𝒊𝒔̧𝒏𝒖𝒊𝒕̦𝒊. 𝑷𝒐𝒗𝒆𝒔𝒕𝒆𝒂 𝒔𝒆 𝒅𝒆𝒔𝒇𝒂̆𝒔̧𝒐𝒂𝒓𝒂̆ 𝒎𝒂𝒊 𝒄𝒖𝒓𝒂𝒏𝒅 𝒊̂𝒏 𝒎𝒊𝒏𝒕𝒆𝒂 𝒔𝒑𝒆𝒄𝒕𝒂𝒕𝒐𝒓𝒊𝒍𝒐𝒓, 𝒂𝒄𝒐𝒍𝒐 𝒔𝒖𝒏𝒕 𝒊𝒎𝒂𝒈𝒊𝒏𝒂𝒕̦𝒊 𝒔̧𝒊 𝒑𝒓𝒊𝒏𝒅 𝒗𝒊𝒂𝒕̦𝒂 𝒄𝒆𝒊 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒔𝒖𝒏𝒂̆ 𝒊̂𝒏 𝒅𝒊𝒓𝒆𝒄𝒕.
Bobi Pricop, regizorul spectacolului
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
→ În America anilor '80, radioul era cea mai importantă platformă pentru libertatea de exprimare. Emisiunile TV aveau niște reguli destul de stricte, dar FM-ul putea deveni terenul de joacă al celor mai îndrăznețe și nepopulare opinii, scena pentru cele 15 minute de faimă, comunitatea tuturor celor care voiau să se facă auziți, spațiul sonor în care nimeni nu se simțea singur.
Dramaturgul american Eric Bogosian alege tocmai o astfel de frecvență pentru piesa sa, un post de radio neconvențional, unde oricine are ceva de spus poate intra în direct cu națiunea. Ca maestru de ceremonii al acestei microlumi, în care fiecare vrea să își spună adevărul, îl pune pe Barry Champlain (Sorin Leoveanu), controversatul realizator al emisiunii „Night Talk”. Și spectacolul vocilor unei națiuni confuze poate să înceapă.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

„Radio” vorbește despre nevoia fiecăruia dintre noi de a fi vocea lumii sale. Folosindu-ne de tehnologia pe care o avem la dispoziție, căutăm să le vorbim celorlalți despre noi, despre fricile, angoasele, descoperirile, emoțiile, curiozitățile, așteptările sau neîmplinirile noastre. Sperând că, la capătul mărturisirilor noastre, se va afla cineva care simte la fel.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
 "Regizorul Bobi Pricop a făcut un spectacol fascinant despre demenţa patologică a lumii cu un text de Eric Bogosian, Talk Radio, premiat cu Premiul Pulitzer în 1987 şi ecranizat de Oliver Stone în 1988. E surprinzător să vezi cum o emisiune radiofonică de aproape două ore, redată ca atare pe scenă, devine atât de palpitantă și pe plan vizual."
Oana Stoica, Scena9
 
"RADIO poate fi considerat un spectacol eveniment teatral cultural prin echipa care îl servește cu mare dăruire și talent și pune în fața publicului “oglinda” bătrânului Shakespeare spre a arăta spiritele confuze ale societății contemporane în care se pot regăsi și spectatorii"
Ileana Lucaciu, Blog de spectator
 
"un Sorin Leoveanu într-o formă de zile mari"
Nona Rapotan, Bookhub.ro
 
"SORIN LEOVEANU în rolul lui Barry Champlain cel mereu prezent în scenă, duce greul reprezentării piesei și viziunii regizorale, interpretarea sa fiind excepțională."
Ileana Lucaciu, Blog de spectator
 
"Spectacolul impresionează prin viziunea regizorală"
Nona Rapotan, Bookhub.ro
 
"Lăudabilă ideea Teatrului Național Marin Sorescu Craiova de a readuce în discuție problema mass-media și a oamenilor care fac presă. Sunt sigură că spectacolul va suscita vii discuții și dezbateri și cred că, până la urmă, asta contează."
Nona Rapotan, Bookhub.ro
 
"Un spectacol în care Sorin Leovanu dă viață unui Barry absolut fascinant!"
Nona Rapotan, Bookhub.ro
 
"Echipa Naționalului din Craiova prezintă un spectacol de excepție, depășind regulile convenției obișnuite, impresionează prin modul ritmic al creșterii unui suspans aparte, captivant pentru spectatori care pot râde uneori în fața dialogurilor sau rămâne cu respirația tăiată de dramatismul unor situații."
Ileana Lucaciu, Blog de spectator
 
"De-a dreptul sclipitor în spectacolul lui Bobi Pricop este faptul că sunt, practic, doi Barry. Mai precis, unul despărţit în două trupuri. În timp ce Sorin Leoveanu ţine două ore de spectacol aşezat pe scaun, clocotind pe dinăuntru, dar fără explozii fizice sau orice alt tip de emoţionalitate efervescentă, devenind tot mai caustic şi rezistând, vizibil, tot mai greu valului de nebunie ce i se revarsă în căşti, muzicianul Eduard Gabia redă exact tumultul interior al acestuia. Plasat într-un spaţiu întunecat din fundal, Gabia face un jam session de două ore la tobe prin care materializează sonor furtuna emoţională a lui Barry. Fost dansator, Gabia bate ritmul interior, ghidat de vocea lui Leoveanu, improvizând la tobe cu aceeaşi dezinvoltură cu care performa pe vremuri în avangarda dansului contemporan autohton. Gabia este conştiinţa spectrală a lui Barry."
Oana Stoica, Scena9
 
"Pentru orice actor a figura într-o distribuție numai prin vocea transmisă din “off” este deranjant că nu apare în scenă. Actorii Teatrului Național “Marin Sorescu”, distribuiți ca voci din “off”, demonstrează contradictoriu și își arată pe deplin personalitatea, harul personal."
Ileana Lucaciu, Blog de spectator
 
"Montarea de la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova aduce radioul pe scenă. Scenografia semnată de Nikola Toromanov îți oferă interiorul unui radio. Un studio, camera de regie, un studio de producție în care muzicianul Eduard Gabia asigură percuția pe toată durata „emisiunii”, ba chiar există un bar în care se ascultă radioul, spațiu unde ascultatorii prind chip. Toată construcția respectă în amănunt radioul, liniştea din sală fiind parcă apăsătoare cu fiecare aprindere a luminii pe care scrie ON AIR."
Valentin Eduard Panduru, Alternativ
 
"Sorin Leoveanu ne ține în priză pe toți preț de vreo două ore. Se situează constant la cotele performanței. Își construiește personajul din voce și din atitudini. Este ba dur, ba căutat astfel, ba fals antipatic. Poartă masca brutalității. De autoprotecție. Este cel căruia nu îi pasă, nu se teme de nimeni. Care își ia în răspăr și șefii, și ascultătorii. Numai că vinerea aceea fiind cu totul altfel, tot mai altfel ajunge să fie și personajul interpretat de Sorin Leoveanu. Vulnerabil, tot mai uman, tot mai nesigur, scârbit de alții, de America în primejdie, de sine."
Mircea Morariu, Revista Amfiteatru
 
" Vlad Udrescu este excelent în rolul tânărului fără minte Kent."
Mircea Morariu, Revista Amfiteatru
 
"Scenograful bulgar Nikola Toromanov, un constructor ingenios de decoruri care îmbracă scene imense, imaginează o arhitectură care îmblânzeşte dimensiunile inconfortabile ale spaţiului. A creat nu doar un studio de radio, ci şi spaţiile adiacente din clădire şi din afara ei, plus cel din interiorul lui Barry (în care stă Gabia). În prim planul scenei sunt trei spaţii orizontale: cabina tehnică şi studioul de emisie, iar alături, un bar. În spatele primelor două, se observă holul şi uşa spre biroul directorului, iar dincolo de ele este hăul întunecat în care bate toba Gabia. Se creează astfel o alternanţă de texturi, cu buretele opac din studio şi pereţii de sticlă, şi de lumini, cu penumbra din cabina tehnică şi lumina plină sau strălucitoare din celelalte"
Oana Stoica, Scena9
 
"spectacolul de la Craiova este unul bun. Merită cu prisosință să fie văzut."
Mircea Morariu, Revista Amfiteatru
 
"Pentru o Românie în plină degringoladă identitară şi scârbită de propriul prezent, un spectacol în care timp de două ore un om de radio inteligent şi carismatic ţine piept telefoanelor haotice, ameninţărilor şi discuţiilor mai mult sau mai puţin inepte despre droguri, antisemitism şi pericolul în care se află balenele din cauza încălzirii globale, are destul de mult sens."
Alina Epîngeac, Revista Amfiteatru
 
"Pata de culoare şi de viu a spectacolului este Vlad Udrescu (Kent), cel care prin energia sa tonică spulberă acea ceaţă densă a gândurilor. Apariţia sa e de efect şi e dorită a fi un moment de respiro din tot fumul existenţial cu efect halucinogen. Are şi candoare şi umor în interpretarea sa, e foarte mobil în gânduri şi reuşeşte să schimbe densitatea aerului în scenă."
Alina Epîngeac, Revista Amfiteatru
 
"Dotat cu discernământ și o responsabilitate care-i moderează curajul cum ar trebui să fie orice realizator de astfel de talk show-uri, personajul lui Eric Bogosian e bine-venit în orice dezbatere despre importanța și rolul mediei. De unde și oportunitatea spectacolului realizat de Bobi Pricop la Teatrul Național din Craiova cu o echipă redutabilă, în frunte cu Sorin Leoveanu, interpretul lui Champlain - Bogosian, care domină scena nu doar fiindcă e prezent tot timpul la masa cu microfoane, ci pentru că emană farmec, empatie, un halou cu reverberații, deschizând, cu mâna pe butoane imaginare, ferestre spre lume."
Doina Papp, Revista 22
 
"Prin prezența muzicianului Eduard Gabia, a cărui muzică compusă live punctează sincron tensiunile din spectacol, avem o creație de echipă bine și omogen condusă de tânărul regizor Bobi Pricop, care aduce, în teatrul craiovean, un impuls spre inovație și implicare în teme sociale majore ale societății contemporane."
Doina Papp, Revista 22
 
"La Craiova, la finalul anului trecut, regizorul Bobi Pricop a făcut un spectacol fascinant despre demenţa patologică a lumii cu un text de Eric Bogosian, Talk Radio, premiat cu Premiul Pulitzer în 1987 şi ecranizat de Oliver Stone în 1988. E surprinzător să vezi cum o emisiune radiofonică de aproape două ore, redată ca atare pe scenă, devine atât de palpitantă și pe plan vizual."
Oana Stoica, Scena9
 
"Eduard Gabia creează un întreg univers sonor din percuţie şi ajută consistent firul epic să meargă mai departe. Ceea ce auzi pe fundal nu e doar un ambient potrivit, ci un element esenţial care menţine atenţia, punctează câteva borne fie prin creşterea intensităţii, fie prin scurtele intermezzo-uri de linişte şi ajută la concentrarea tensiunii şi la captarea atenţei."
Alina Epîngeac, Revista Amfiteatru
 
"Este frisonant faptul că, deşi textul nu a fost semnificativ contemporaneizat, cam tot ce se vântură astăzi prin mentalul planetar, de la sărăcie la discriminare, de la intoleranţă la adicţie, de la singurătatea recunoscută ca maladie la nevoia de idoli, chiar şi criza climatică, erau foarte prezente şi anii '80. Nu poţi să nu te întrebi, pe de o parte, cât de inerți am fost atunci, şi pe de alta, cât de inerți suntem acum."
Oana Stoica, Scena9
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Partener al producției "RADIO": Radio Romania Oltenia- Craiova.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
 BILETE:
 online, pe https://ebilet.tncms.ro/ebilet/Spectacol/Edit/977
 la Agenția teatrală, Strada Alexandru Ioan Cuza, nr. 11, în clădirea teatrului
 Telefon: 0251.413.677.