Craiova – locul II în topul celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa
Craiova a obținut locul doi în competiția celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa, organizată anual de European Best Destinations, cel mai vizitat site turistic din Europa și partener oficial al Comisiei Europene.
După o săptămână de vot online, platforma europeană de promovare turistică a anunțat, joi seara, rezultatele clasamentului pentru Best Christmas Market 2024. Cu un record absolut, cu aproape 600.000 de voturi strânse din 168 de țări din lume, competiția a adunat la start 20 de orașe europene, dintre care unele cu o lungă tradiție în organizarea târgurilor de Crăciun, cum ar fi Praga, Viena, Bruges, Bruxelles, Budapesta, Londra, Madeira sau Metz.
Pentru a doua oară pe podiumul european și aflat la a treia participare în această prestigioasă competiție, Târgul de Crăciun de la Craiova a devenit o destinație magică pentru turiști de pretutindeni, cu atât mai mult cu cât numărul voturilor obținute, anul acesta, a înregistrat o creștere spectaculoasă. Astfel, Craiova a primit 60.404 de voturi, dintre care 48,32% au venit din afara României, în principal din Marea Britanie (26%), SUA (18%), Germania (12%), Franța (9%) și Țările de Jos (8,4%).
Potrivit comunicatului oficial al organizației European Best Destinations, Craiova este cea mai votată destinaţie din România, de la crearea acestei competiţii. Este una dintre destinaţiile cu cea mai mare creştere a numărului de vizitatori, în situația în care competiția din acest an a durat mai puțin (8 zile), iar numărul voturilor strânse per total a fost un record absolut, pagina de votare fiind distribuită de peste 335.000 de ori, pe reţelele sociale.
“Craiova, mai mult ca niciodată, a arătat lumii întregi calitatea ofertei sale, întărită anul acesta cu noi atracții, o identitate și mai puternică, devenind un brand puternic de turism în România și în Europa și o destinație magică de Crăciun și, fiind, totodată, piața care găzduiește cel mai frumos brad de Crăciun din Europa. Creșterea voturilor pentru Craiova și progresul acesteia către cele mai bune locuri în acest clasament european este una spectaculoasă, iar cifrele vorbesc de la sine”, se menționează în comunicatul transmis de European Best Destinations.
“Ne bucurăm că povestea ediției din acest an a târgului de Crăciun a fost atât de admirată de turiști din țară și străinătate, iar Craiova devine un magnet pentru cei care doresc să ne cunoască mai bine. Mulțumim tuturor celor care ne-au votat și în special craiovenilor, care se confruntă din ce în ce mai mult cu aglomerația mare din weekenduri, când mii de turiști vin să ne viziteze târgul și orașul”, a declarat Lia Olguța Vasilescu, primarul municipiului Craiova.
Hotelierii, agențiile de turism și toate companiile sau instituțiile care lucrează în domeniul turismului din Craiova au dreptul să utilizeze, începând de astăzi, oficial logo-ul "European Best Christmas Market – Craiova 2024” pe toate comunicările, site-urile, fotografiile sau imaginile difuzate/distribuite.
Vezi clasamentul aici: https://www.europeanbestdestinations.com/christmas-markets/