Sălile de fitness, închise în continuare. Cum scăpăm de greutatea în plus acumulată în izolare?


Kilogramele în plus și lipsa de activitate fizică au devenit, pentru unii dintre noi, o problemă în ultimele două luni. Iar cu sălile de fitness și de forță închise în continuare, nu avem decât să ne adaptăm și să încercăm să găsim soluții pentru a ne pune în mișcare sau pentru a învăța să controlăm poftele și să mâncăm responsabil. Nu doar pentru o cură de slăbire, ci pentru o viață mai confortabilă și mai sănătoasă.

Vă propunem câteva opțiuni care ar trebui să vă pună măcar pe gânduri, să scoateți pantofii de sport din dulap și toată voința de care dispuneți!

Antrenamente cu Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj

O dată la câteva zile, echipa de la Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj s-a gândit că ne-ar prinde bine antrenamente fizice, nu foarte complicate, ci exact atât cât să ne pună în mișcare mușchii puțin „ruginiți”. Intrați pe pagina lor de Facebook, secțiunea „Clipuri video” și începeți împreună cu ei să vă pregătiți tonusul pentru vara care bate la ușă! 
Facebook DJST - Clipuri video

Yoga și nutriție la Harmony Wellness Center

Harmony Wellness Center au gândit mai multe opțiuni pentru cei care doresc să se reinventeze sau să revină la forma de dinainte de izolarea la domiciliu. În momentul de față, vă puteți adresa celor de la centru pentru consultații individuale de nutriție sau pentru clase de yoga 1 la 1, respectând, bineînțeles, normele sanitare și de distanțare impuse. Există și opțiunea de clase de yoga online, la care vă puteți înscrie pe site-ul centrului Harmony. Pentru detalii, intrați pe pagina lor de social media și aflați mai multe detalii. 
Facebook - Harmony Wellness Center Web site - Harmony Wellness Center

Antrenamente online

Am căutat, pentru voi, câteva antrenamente de dificultate medie, în limba română, astfel încât să le puteți realiza din intimitatea caselor voastre. Aveți nevoie de dotări minime, precum gantere mici (pe care le puteți înlocui cu două sticle cu apă de 2 litri) și o saltea, asta pentru că majoritatea exercițiilor se folosesc de greutatea proprie a corpului vostru. Antrenamentele sunt ghidate, trainerul lucrează în același timp cu voi și veți parcurge împreună toate etapele necesare. Important este să repetăm aceste antrenamente dacă nu zilnic, măcar la două zile, pentru rezultate. Sportul eliberează serotonină, astfel că nu vom mai simți nevoia să ne satisfacem centrii nervoși cu mâncare în exces. De aceea, ar fi bine ca, de fiecare dată când ne e poftă de ceva, să facem, mai bine, niște serii de abdomene. 
Exerciții abdomen + Talie Antrenament cardio Antrenament abdomen plat Antrenament full body Total body workout

BONUS: La fel de utilă în călătoria spre kilogramele pierdute este și aplicația „Home Workout - No Equipment”, existentă în Google Play și App Store, unde aveți la dispoziție mai multe serii de antrenamente pentru care nu aveți nevoie de absolut niciun fel de echipament. Lucrați serii de mușchi pentru câteva minute pe zi și veți vedea cum vor apărea rezultatele. 

Jogging, dar nu pe bandă

Există o vorbă care spune că facem, uneori, lucruri inexplicabile, adică mergem cu mașina până la sala de forță pentru a alerga pe bandă. De ce să nu petrecem în aer liber și în natură timpul pierdut în mașină? Mai ales că avem suficiente parcuri pentru așa ceva. Iată câteva sfaturi pentru cei dintre voi care doresc să înceapă un program de jogging, care e deosebit de important atât pentru fizic, cât și pentru psihic:

-          Începeți cu intervale scurte de alergare, pe care le alternați cu intervale de mers, și nu alergați prea repede. Există riscul să vă accidentați ori să vă suprasolicitați. Porniți ușor la drum și puteți mări viteza pe parcurs;
-          Măsurați-vă progresul cu ajutorul aplicațiilor de sănătate, pe care le găsiți în Google Play sau App Store (cum ar fi „adidas Running App by Runtastic”). Asta vă va ajuta să vă motivați și să vă felicitați pentru rezultate;
-          Pregătiți-vă, de acasă, un set de melodii pe care le considerați motivaționale sau potrivite acestei activități, care să vă încurajeze și susțină pe parcursul antrenamentului;
-          Dacă vă simțiți inconfortabil să faceți jogging singuri, convingeți-vă un prieten;
-          Luați o pauză de o zi între alergări, pentru a da timp musculaturii să se refacă.

Corpul nostru este singura casă în care va trebui să trăim pentru tot restul vieții, așa că de ce să nu ne facem șederea mai plăcută? Iar azi e cea mai bună zi să începem. 

Foto: facebook.com/nutritie.sanatate.echilibru/, facebook.com/djstdolj/, youtube.com/channel/UCgW5D0gHyrwg-c_su7VQXHQ, Home Workout - No Equipment app, pixabay.com, freestockphotos.biz 

Alte sugestii

#PentruCinefili. Filme de Oscar la cinematografele din Craiova
#SculpturăCuDrujba. Story Wood Cut, poveștile copiilor spuse de oameni mari
Adrenalină și distracție, la Bunker Laser Tag Craiova
Lacul Fântânele, locul de vis în care poți să fugi de oraș
#CraiovaÎnvingePandemia. Maratonul de vaccinare, o dovadă de spirit civic și de solidaritate